Voorlichtingsavond Vetrinaire geneeskunde

VRIJDAGAVOND 21 JUNI 2019 VAN 19.30 TOT 20.30 UUR.

Als veterinair natuurgeneeskundige kijk je niet enkel naar de klacht of symptomen van een dier, maar ga je op zoek naar de oorsprong van de klacht.

Veterinaire natuurgeneeskunde heeft een holistische benadering.

Elk individu heeft een eigen combinatie van lichaam (fysiek) en geest (mentaal). Ook heeft elk individu te maken met omgevingsfactoren, denk hierbij aan b.v. voedingspatroon, sociale interacties, hoeveelheid en aard van beweging/ training. Deze factoren zijn in het gunstigste geval met elkaar in balans. Bij klachten(zichtbaar) is er bijna altijd een disbalans.

Om de grondoorzaak van het probleem op te sporen is er tijdens een consult een uitgebreid vraaggesprek over de ziektegeschiedenis van het dier.

Na de diagnose wordt er een behandelplan gemaakt. Dit kan maatregelen en/ of middelen bevatten.

Veel middelen die worden ingezet bij Veterinaire Natuurgeneeskunde zijn o.a.:

• Fytotherapie: Kruidenleer. De kracht van medicinale kruiden;
  • Aromatherapie: het werken met essentiële oliën van planten. De kernkracht van de plant;
  • Bachbloesemtherapie: bloesems van planten en bloemen om emotionele disbalans te voorkomen of ten goede te laten keren;
  • Manuele therapieën: T-team: heeft zijn oorsprong in de Feldenkrais methode en bevordert het herstellen van balans en zelfvertrouwen van het dier:
  • Massage: Geeft ontspanning en verlichting.

Nieuwsgierig geworden?

Meld je dan hier aan! Deelname is gratis
LOCATIE: KLOOSTER BREDA SCHORSMOLENSTRAAT-13 BREDA

Tot ziens op 21 juni,